ב-1986 הסלים הסכסוך המשפטי בין רוג'ר ווטרס לשאר חברי פינק פלויד, כאשר ווטרס הגיש תביעה כדי למנוע מהלהקה להשתמש בשם פינק פלויד. המחלוקת התרכזה בזהות הלהקה ולמי הייתה הזכות להמשיך להופיע בתור פינק פלויד. הסכסוך זכה לתשומת לב תקשורתית משמעותית, כאשר מעריצים ומבקרים שקלו את עתיד הלהקה. למרות המאבקים המשפטיים המתמשכים, דיוויד גילמור וניק מייסון המשיכו לעבוד על חומרים חדשים של פינק פלויד. הם תכננו להוציא אלבום חדש ללא ווטרס, מה שסימן נקודת מפנה משמעותית בהיסטוריה של הלהקה. במהלך תקופה זו, הם גייסו את המוזיקאי בוב עזרין כדי לעזור בהפקה ובעיבודים, במטרה ליצור סאונד שישקף את המורשת של פינק פלויד תוך אימוץ כיוון חדש. הקרבות המשפטיים והדינמיקה של הלהקה המתפתחת יצרו אווירה מתוחה, אך הנחישות של גילמור ומייסון המשך כשפינק פלויד הניח את היסודות להחייאת הלהקה. בשנה שלאחר מכן ייצאו חומרים חדשים והופעה מחדש של פינק פלויד כלהקה מבצעת.