1982 סימן את יציאתו לאקרנים של העיבוד הקולנועי ל"החומה", בבימויו של אלן פארקר ובו אנימציות מאת ג'רלד סקארף. הסרט הרחיב על הנושאים והדימויים מהאלבום, והציג ייצוג ויזואלי אפל וסוריאליסטי של הסיפור. רוג'ר ווטרס מילא תפקיד משמעותי בעיצוב הקונספט והתסריט של הסרט, תוך הבטחת המשכיות עם הנרטיב של האלבום. יציאת הסרט זכתה לביקורות מעורבות, כאשר חלק מהמבקרים שיבחו את גישתו הנועזת לסיפור סיפורים ואחרים מצאו אותו אינטנסיבי מדי ומפורק. למרות קבלת הפנים המעורבת, הסרט הפך לקלאסיקה של פולחן, וחזק עוד יותר את מורשתו של פינק פלויד כחלוצי רוק מונחה קונספט. בנוסף לסרט, פינק פלויד המשיכה לעבוד על חומרים חדשים, אם כי עם השתתפות מופחתת של הלהקה. המתחים היצירתיים מהשנה הקודמת נמשכו, כאשר רוג'ר ווטרס לקח תפקיד מרכזי יותר ויותר בהנחיית הלהקה. הסכסוך הפנימי הזה יכין את הקרקע לשינויים משמעותיים בהרכב ובתהליך היצירה של הלהקה בשנים הקרובות.